Повторення вивченого на уроці
Формула 1. Група складає опорний конспект уроку чи теми на
аркуші великого формату. Інша група відтворює знання з теми,
використовуючи запропонований їй опорний конспект. Автори конспекту
доповнюють тих, що відповідають.
Формула 2. Декілька сильних учнів отримують творче домашнє
завдання: скласти опорні конспекти на різні вивчені раніше теми. На
наступному уроці ці учні стають тренерами. Клас ділиться на групи, з
кожною групою працює свій тренер, користуючись власним опорним
конспектом. Він уже заготував для групи завдання, яке вона виконує.
Через певний час тренери у групах міняються.
Так проходить урок повторення й узагальнення вивченого.
Учитель подає заздалегідь виписані на дошці питання для повторення і
просить підготуватись до відповіді, записавши в зошит свої, відсутні в
підручнику, приклади-ілюстрації.
Учні розробляють списки контрольних запитань до всієї раніше
вивченої теми. Далі одна група задає свої запитання іншій групі. Потім –
навпаки. Учні привчаються до того, що система запитань повинна
охоплювати всі вивчені теми, учні вчаться знаходити в тексті головне і
другорядне.
Часто це прийом інтеграції знань. Його формула: учні підбирають або
розробляють свої приклади, вправи, гіпотези, ідеї, запитання,
пов’язують останній вивчений матеріал із будь-якою раніше вивченою
темою, яку пропонує вчитель. Цей прийом дозволяє повторювати, не
відриваючись від сьогоднішньої теми. Перетин тем дозволяє кожного разу
подивитись на свої знання, трохи змінивши кут зору.
Наприклад, вивчаючи складне речення, вчитель пропонує знайти
приклади, що ілюструють правило, у вивченому раніше творі
І.Котляревського «Енеїда». Або ж, аналізуючи складні речення, учні
повторюють види займенників, що вживаються для зв’язку простих речень у
складносурядному реченні: вони знаходять у вправах підручника
займенники і класифікують їх на основі таблиці, вивішеної на дошці.
Учні вдома готують запитання по всій темі, яку будуть повторювати на
уроці. На деякі з цих питань дається відповідь у класі, вибірково, на
розсуд учителя або учня, якого попросили виділити головні питання теми.
- Обговорення домашнього завдання.
Для цього вчитель залишає трохи більше, ніж завжди, часу. Він не
тільки виявляє, чи всім зрозуміла умова домашнього завдання, а й
просить пояснити, як учень буде виконувати. При цьому вчитель опитує
кількох учнів і може, не заперечивши їм, запропонувати інший, більш
творчий, хід. Наприклад, при написанні твору про природу запропонує
відвідати парк, описати самотнє дерево в полі, що видніється з вікна
школи. Цей прийом дозволить привернути увагу учнів, акцентувати їх
думки на виконання домашнього завдання. Адже не секрет, що домашнє
завдання, записане нашвидку, часто учнями не виконується тільки тому,
що вони забувають про нього.
Комментариев нет:
Отправить комментарий